جدیدترین مدل هوش مصنوعی کلود 3

انتروپیک از مدل جدید هوش مصنوعی کلود 3 رونمایی کرد

AI Claude رقیب ChatGPT محسوب می شود، Anthropic ، یک استارتاپ پیشرو هوش مصنوعی، امروز از سری مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3 کلود 3 خود رونمایی کرد که برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان سازمانی با تعادل بین هوش، سرعت و کارایی هزینه طراحی شده‌اند. این مجموعه شامل سه مدل است:  Opus،  Sonnet  و هایکوی آینده.

ستاره این مجموعه Opus است ، که Anthropic ادعا می کند که از هر سیستم هوش مصنوعی دیگری در بازار که به طور آشکار در دسترس است، توانایی بیشتری دارد، حتی از مدل های پیشرو از رقبای OpenAI و Google  نیز بهتر عمل می کند. گفته شده که کلود سه نسبت به مدل های قبلی خود دارای ساختار چند وجهی بوده و توانایی درک تصاویر و متن و پاسخ به سوالات بیشتر و همچنین دستورهای طولانی تری را دارد.

داریو آمودی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل آنتروپیک گفته است که : “Opus قادر به انجام گسترده ترین طیف کارها است و آنها را به خوبی انجام می دهد.”  کلود 3 برای کارهای پیچیده ای که نیاز به استدلال پیشرفته دارند، طراحی شده است مدل‌های کلود 3 با این ویژگی‌های بهبودیافته، قابلیت‌های گسترده‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌دهند.

ویژگی های هوش مصنوعی کلود 3

  1. تحلیل و پیش‌بینی بهتر: کلود 3 از توانایی‌های بهبود یافته در تحلیل داده و پیش‌بینی استفاده می‌کند، که این امکان را فراهم می‌کند که به دقت بیشتری به مسائل پرداخته و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری ارائه دهد.
  2. ایجاد محتواهای متنوع: مدل‌های کلود 3 می‌توانند محتواهای مختلفی را ایجاد کنند، از جمله مقالات، داستان‌ها، پاسخ‌های سوالات و غیره.
  3. کدنویسی: این مدل‌ها از توانایی کدنویسی با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، از جمله Python، JavaScript، وغیره، بهره‌می‌برند که به کاربران این امکان را می‌دهد که با کمک آن‌ها کد بنویسند یا از آن‌ها راهنمایی دریافت کنند.
  4. مکالمه چندزبانه: مهمترین ویژگی اضافی کلود 3 نسبت به نسخه‌های قبلی، قابلیت مکالمه در زبان‌های غیرانگلیسی مانند اسپانیایی، ژاپنی، فرانسوی و غیره است. این امکان برای کاربرانی که زبان انگلیسی را به خوبی مسلط نیستند، بسیار مفید است.

آمودی توضیح داد که Opus در طیف وسیعی از معیارها از بهترین مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4 ، GPT-3.5 و Gemini Ultra  بهتر عمل می‌کند. این شامل برتری در معیارهای آکادمیک مانند GSM-8k  برای استدلال ریاضی و MMLU  برای دانش در سطح متخصص است.

در حالی که شرکت‌هایی مانند Anthropic و Google پارامترهای کامل مدل‌های پیشرو خود را فاش نکرده‌اند، نتایج معیار گزارش‌شده از هر دو شرکت نشان می‌دهد که Opus یا از نظر قابلیت‌های اصلی با جایگزین‌های اصلی مانند GPT-4 و Gemini پیشی می‌گیرد.

برای مطالعه بیشتر درباره هوش مصنوعی می توانید مقاله دنیای دیجیتال با هوش مصنوعی را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *